Як навчатись новим навичкам легко

Світ швидко змінюється, і тепер ми можемо здобувати нові навички і змінювати професію так швидко, як самі того забажаємо. Щоб бути в сучасному світі конкурентноздатними, ми маємо рости, вдосконалюватись і вчитись та здобувати нові навички. Тепер замало закінчити навчальний заклад, і все життя працювати за обраною професією.

Але людина схильна уникати задач, в яких відчуватиме складнощі. Це особливо стосується саме тих задач, в яких переживались невдачі. Але невдалі спроби освоїти щось нове це, насправді, складові шляху.

Розсіяний та зосереджений режим роботи

Наш мозок може працювати у двох режимах – розсіяному та зосередженому. Про це детально розповідає у книзі “Думай як математик” Барбара Оаклі.

Концентрація у зосередженому режимі потребую деяких зусиль, і неможливо утримати в “оперативній памʼяті” нашого мозку більше чотирьох задач. Наша короткострокова памʼять обмежена. Тому найкраще і найпродуктивніше зосереджуватись на одній і ні на що більше не відволікатись.

Запамʼятовування саме по собі нічого не дасть. Тобто, звичайно, якщо потрібне загальне уявлення, то це саме те, що дасть лише поверхневе хитке загальне уявлення. Але, якщо потрібно формувати саме вміння роботи з технологією, чи вчити нову мову – більша частина сухого матеріалу теорії просто пройде повз.

Ми повинні зосередитись на набутті саме практичних умінь, і здобувати теоретичні знання в контексті поточних задач.

Емоції для нових навичок

І тут надважливими є емоції. Непогано, якщо навчання не є сухою подачею тон матеріалу, а чергує комунікацію з практикою, і успішне виконання невеликих практичних задач викликає позитивні емоції.

Радість від успіху у маленьких кроках на практичному засвоєнні теоретичного матеріалу – це саме той фактор, який допоможе легко сформувати яскраве враження від досвіду і із оперативної памʼяті перенести свіжі знання у довготривалу памʼять та формувати сталий новий навик.

Наш мозок уникає складного, бо він оптимізований до економії ресурсів, і на концентрацію йому треба витрачатись значно більше, ніж на розсіяну роботу.

Тому краще допомогти йому, і не включатись у зосередженому режимі на будь-що, що може відволікти від конкретно поставленої задачі.

Але довго у зосередженому режимі він працювати не зможе. Час його ефективної зосередженої роботи теж обмежений. Але, зрештою, він саме в розсіяному режимі перенесе нову навичку із своєї оперативної короткострокової памʼяті у довготривалу.

Ми відволікаємось не тому, що ми ліниві чи прокрастинуємо, ми відволікаємось тому, що нам важко. І це – нормально. Щоб полегшити задачу працювати зосереджено, необхідно виокремити лише те, що надважливо у даний момент. Чотири допустимі задачі, які є максимумом для людини в один момент часу, найкраще обмежити одною, і полегшити своєму мозку процес навчання.

Чим ще можна допомогти собі вчитись?

Велику роль в навчанні відіграє мотивація. Але вона є теж емоційною складовою, і чим яскравіші і позитивніші емоції викликає предмет мотивації, чим вище вона, тим більше радості приносить успіх виконаних задач і тим легше відбувається процес навчання.

Мотивація може закласти фундамент для довготривалого навчання і не залишити справу, коли не достатньо позитивних вражень через брак успіхів у маленьких кроках.

Великі справи робляться маленькими кроками.

Про автора

admin

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *